MIN VARDAG är inte grå! Den var meningslöst tom innan mitt möte med levande Gud den där kvällen hemma i min lilla etta för 23 år sedan. Men så uppenbarade sig Jesus för mig i sin väldiga kärleksnärvaro, Guds helighet och härlighet invaderade hela mitt väsen och fick denne intellektuelle hårdnackade finne på knä, det hade blivit så för vem som helst...Jag har under mina frälsta år varit på hundratals (eller "tusentals") Gudstjänster, karismatiska Väckelsemöten med en del stora namn i världen; profeter, världskända pastorer och predikanter och jag har fått profetior och välsignelser från Ovan till mig i stor mängd, viktiga och nödvändiga. Men, alltjämnt sedan den där kvällen 17/8-95 så har jag mina bästa och starkaste Gudsmöten hemma ensam i min "bönekammare", i vardagen...Jag hör Jesus och den Helige Anden klarast hemma, det är Jesus och jag, bara vi två...

Jag rekommenderar verkligen troende att gå på möten och konferenser, "tjänstegåvorna" kan verka då och betjäna folket, särskilt viktigt för nyfrälsta och något alla behöver kontinuerligt, emellanåt. Men jag tror att Guds vilja är i 1:a hand den nära kärleksrelationen och andliga gemenskapen i vardagen, hemma. Det är detta som bygger Gudsrelationen på djupet och ger fundamentet att leva sitt kristna liv på...Många kristna är s k "ubåtskristna", de lever upp endast i möten och konferenser, får andliga kickar och sedan dyker de i vardagen ner under ytan och kvider och lider i andlig torka, vågar inte vittna och göra Guds gärningar...Att springa på konferenser och möten, vara "söndags- eller helgkristen" är självfallet bättre än ingenting, men troslivets fundament måste byggas i vardagen, i hemmets bönevrå om det kristna livet ska fungera.

Bli kär i Jesus i vardagen, bli kär i Guds levande Ord och bara längta efter Bibelläsningen, bli Uppfylld av Helige Ande varje morgon. Och när du går på möten så blir det du får en "bekräftelse" på vad du redan upplevt i din vardag, i din bönekammare. Då blir du inte heller beroende av mänskliga (ibland bristfälliga, felande) redskap utan ditt behov och beroende är direkt kopplat till Jesus Kristus, din Herre och Frälsare! Och kära du, gå på möten och konferenser! Men var inte beroende av dem, kom ut ur ubåten, Jesus väntar på dig i din vardag, hemma i din bönekammare, bara Jesus och du...

1 Kor.1:9 "Gud är trofast, han som har kallat er till gemenskap med sin Son Jesus Kristus, vår Herre"...

P.S! Som sagt, det är självfallet viktigt att kontinuerligt gå på Gudstjänster/konferanser, tjänste- och nådegåvorna får ju då möjlighet att verka och välsigna. Under mina nyfrälsta år och under Bibelskoleåren var jag ständigt på alla möjliga möten, särskilt karismatiska. Det finns ju olika perioder i livet; en del är ensamma, nyfrälsta, sargade m m och behöver syskongemenskapen och andligt betjänande flera dagar i veckan, medans andra har fullt upp med familjeliv eller kanske krävande jobb o s v. Sedan finns ju vi som är i aktiv tjänst och evangeliserar/predikar; för oss är det tid att ge ut allt det andligt goda vi fått från Herren och Ordet, allt vi fått genom hundratals smorda "handpåläggningar" och många profetior, finns inte tid att springa på allt och få ännu fler handpåläggningar så man blir flintskallig...

Som ni vet så ger jag ut både sött och salt, både välling och fast föda; kanske någon tycker mitt inlägg här var en "attack från fienden", nej, det är inte det automatiskt så fort du känner något är jobbigt eller emot din åsikt, kanske det är just vad du behövde höra för att få hjälp med rätt fokus. Återigen, gå på möten och konferanser, var välsignad!

Kommentera

Publiceras ej