Jag intervjuade Runar Sögaard, Stanley Sjöberg, Ulf Ekman och Anita Barker samt många andra kända profiler som Johannes Amritzer, Hans Marklund och Bror Spetz m fl under 90-talet då vi hade radioprogram i Borås som hette "Livskraft", de sändes via Borås Närradio och Pingstkyrkans studio i Borås. På 2000-talet hade vi också radioprogram i Jämtland, ”Radio Gud” sändes från radiostationerna Mittradion och Radio Krokom. Detta är en liten ”nostalgitripp” från en annan tid, då var samhället, vi människor och kristenheten något annorlunda än idag, jag själv var relativt nyfrälst och ”mycket vatten har flytit under bron” liksom; Men jag återger här nu intervjuerna från 90-talet av Runar, Stanley, Ulf och Anita. Ni kommer finna att det de säger ändå är aktuellt för oss idag, många kommer uppskatta den ”Ande och Sanning” som finns att finna som guldklimpar här och var i intervjuerna, och många blir gripna av särskilt Anita Barkers vittnesbörd av helande och mirakler. Känns underligt höra sig själv i intervjuerna, en del av er var inte ens födda då eller lekte i sandlådan :)

1. Intervju Runar Sögaard:

https://soundcloud.com/user-326877364/intervju-runar-sogaard

2. Intervju Stanley Sjöberg:

https://soundcloud.com/user-326877364/intervju-ss

3. Intervju Ulf Ekman:

https://soundcloud.com/user-326877364/del1

4. Intervju Anita Barker:

https://soundcloud.com/user-326877364/intervju-anita-barker

 

P.S! Min "samfundstillhörighet" under 24 år har varit inom EFK (dåvarande Örebromissionen), Pingst och Baptist. Sedan jag blev härligt frälst så har jag bott på 7 olika orter…Men, jag har samarbetat i evangelisation, mission och radio med alla frikyrkosamfunden, sådan verksamhet går "över gränserna" i sann ekumenik, då är Jesus, Ordet och Anden i fokus för att ge ut Evangeliet och "Sanningen som sätter fri" till en förlorad mänsklighet...Intervjuerna är alltså från 90-talet, bedöm därefter... :) Förresten, lite kul kuriosa, vi har faktiskt ”inga skelett i garderoben”, men däremot har vi haft minst fem lokala pastorer och predikanter i vår garderob…vi hade vår radiostudio där och intervjua dem där :D , detta var under den 2:a radiotids perioden, i Jämtland.

Under 1:a radioperioden ville jag få spridning på programmet via, som sagt kändisintervjuer, så även icketroende skulle lyssna. "Frimodighet ger stor lön" var Bibelordet som gällde, och det var också många kända kristna profiler som intervjuades, många fler än de nämnda, t ex Alf Svensson f.d partiledaren men den intervjun gav jag till en kollega som var med en period ("den som ger han får"...). Några som jag inte lyckades fånga i "radionätet" var Thomas Ravelli och drottning Silvia, jag hade kontakt med hovet men fick ett diplomatiskt fint nejsvar :)

Kommentera

Publiceras ej