Mitä on todellinen usko sinulle? Raamattu määrittelee sen näin: "Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, varmuus siitä, mikä ei näy". Mutta kun todellisuus rajusti koputtaa ovelle ja sinun on pakko avata? Silloin ei auta rennosti tyhjä julistus, jossa olet rakentanut ihmisen turvavallit ympärille, sillä kun olemassaolo tärisee ja maallinen turvallisuus väistyy, kantaa vain todellinen usko Jumalaan. Pietari käveli veden päällä, kun Jeesus sanoi "Tule!", mutta pian hän näki aallot ja upposi, minkä jälkeen Herra nuhteli: "Sinulla on niin vähän uskoa! Miksi epäilit?". Helluntain jälkeen Pietarin usko parani. Ja me uudestisyntyneet Pyhällä Hengellä kastettuina tänään, millainen on uskomme? Uskommeko todella Jeesukseen, Jumalan sanaan ja sen lupauksiin?
 
Onko sinulla ollut päiviä ja vuosia ilman turvattua tuloa, ja sinulla on mahdollisuus tulla "ilman kattoa yllä pään" tai ruokaa päiväksi? Oletko kohdannut mahdottomia tilanteita, jotka vaativat välitöntä ratkaisua; esimerkiksi rengas puhki erämaassa, tai eksynyt kaupunkiin jossa tärkeä tapaaminen on varattu jne. Ehkä pahoinpitely tai äkillinen kuolema uhannut. Varmasti terveysongelmat ovat tehneet ei-toivotun ja töykeän käynnin kroppaan, mutta sitten terveydenhuolto on usein pelastanut, mutta jos hoito epäonnistuu? Kuka sitten pelastaa? Jeesus tietysti, kyllä! Ja juuri tässä, käveletkö veden päällä, ja pidät silmäsi Jeesukseen ja kieltäydyt katsomasta myrskyä?
 
Aitoa uskoa, ystäväni! Abraham Morian vuorella näytti sitä poikansa Iisakin kanssa, kuten Paavali osoitti laittaen askeleensa kohti Jerusalemia huolimatta siitä, että hän tiesi siellä tulevan kärsimyksiä, kuten Pietari oppi laulaessaan ylistystä vankilassa ja Herra pelasti. Teidän täytyy oppia uskomaan rakkaat veljet ja sisaret, koska myrsky on tulossa, tänä myöhäisenä keskiyön aikana näinä ihmiskunnan historian viimeisinä sekunneina, antikristillinen myrsky murskaa turvakuplamme, ja sitten vain Jeesus voi viedä meidät läpi "kuoleman varjon laakson", suoraan Taivaan Kirkkauteen, ikuisesti turvalliseen. Mitä menetettävää sinulla on, maallisia mukavuuksia, varallisuutta ja omaisuutta? Jos kuolet, olet kotona Jeesuksen tykönä. Ei väliä mitä tapahtuu, kun todella uskot, sinulla on kaikki voitettavana, et voi "hävitä" uskomalla!
 
Rakas ystävä, älä peräänny väärään maalliseen turvaan, se ei kestä. Älä tee kompromisseja, älä epäröi ja epäile, älä pidättele; Juokse rajusti huutaen suoraan kohti myrskyä...meri erottuu niin kuin Mooseksen aikana Jumalan mahtavan käden alla, ja juuri näin voit oppia uskomaan ihan oikeasti. Tämä on Raamatun ja miljoonien uskovien todistus vuosisatojen ajan. Usko vain! Silloin ja vain silloin Jeesus pitää sinua kädessään ja se kestää ikuisuuteen.
 
Lopuksi, emme saa unohtaa, että jos tiedämme, että jokin on Jumalan tahdossa ilmaistuna Sanassa tai jos se on Jumalan johdatusta Pyhän Hengen kautta: "Uskomisesta ja uskossa toimien" tulee kuuliaisuuden ja tottelevaisuuden teko!
1 Joh 5:14-15: "Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet"...
 

Kommentera

Publiceras ej