PERSONLIGA HELANDEMIRAKLER! Och andra övernaturliga Gudsingripanden jag och min fru Anette varit med om:

Jag och Anette har genom åren fått se många andra människor motta Guds påtagliga helandeunder och mirakler, särskilt ute på missionsfältet i Asien och Afrika då vi åkt med i olika missionsteam, men också här hemmavid har vi sett Guds under. Blinda som plötsligt fått se, döva börjat höra, stumma tala osv, Jesus har botat dem genom trons bön, också då vi själva bett för dem. Men personligen, det jag själv och frun erfarit för egen del, eget helandeunder eller Gudsingripande som vi kan nämna är följande händelser, det finns fler men dessa vill vi vittna om:

När jag (Peter) gick på pingströrelsens Team action Bibelskola så fick jag intensiv tandvärk. Jag var långt hemmifrån och hade varken gott om tid eller pengar för akut tandläkarbesök. Jag begärde förbön av syskonen och de ställde sig i en ring runt mig och bad, då kände jag som en ”vindpil” av Guds kraft gå rakt in i käken och bara svepte bort den intensiva värken. Jag behövde inte ens uppsöka tandläkare på lång tid efter detta, tanden blev botad av ”Herren min (tand-) Läkare” :)

När jag gick Bibelskola i Florida skulle vi bära in en jättetung och stor byrålåda som vi fått till vårt boende, vi var tre bröder som kämpande med möbeln. Betänk att detta är alltså inte en lätt Ikeamöbel. Ena (tunga) skåpsdörren var öppen och plötsligt far den med full kraft igen och stängs, och då är min ena tumme i vägen…Smärtan är intensiv, då ber bröderna för mig, omedelbart försvinner smärtan, tummen är normalvit och fin och förblir så! Tack Jesus :)

Gud räddade mig och frun från livsfara när vi handlade på ÖB i Uppsala, jag upplevde plötsligt en inre maning att vi måste omedelbart och snabbt gå därifrån, inte lätt få frun sluta shoppa (ett mirakel i sig... :) , men hon är andlig och förstod. Senare läste vi att ett väpnat rån skedde där ca 5 minuter efter vi gått därifrån...Ett annat Guds övernaturliga beskydd var när jag handlat på Coop i Östersund, plötsligt upplever jag andligt en maning att kolla matkvittot då jag redan kört iväg och skulle upp på höghastighetsvägen (100 km/h), en egentligen orimlig och onaturlig sak att göra för mig, men jag körde in bilen på en parkering. Körde iväg 2 minuter senare, och det var en trafikolycka på nämnda väg, jag skulle ha hamnat mitt i olyckan 2 minuter tidigare...

Jag hade min ”babyperiod” som nyfrälst i c a 1 år, då jag inte var helt fri från diverse felaktiga begärelser. Jag gillade rusdrycker och då särskilt öl, och föll på det ett antal gånger, omvände mig förståss och Herren förlät, renade och fyllde mig återigen med Sin livgivande närvaro och frid. Men, begäret jagade mig som arga bin när jag vissa helger kom i närheten av ölhyllorna i någon butik. En dag fick jag förbön av en Gudskvinna som heter Anita Barker, undret var omedelbar, jag upplevde Guds befriande kraft och begäret försvann fullständigt. Jag t o m (dumdristigt och ovist) testade den nya friheten genom att dricka lite vin, och det smakade som ättika. Och den berusande känslan som kommer av alkohol kändes som något svart obehagligt klet som på ett kusligt sätt påverkade hjärnan och som ännu värre störde den andliga gemenskapen med Jesus. Därefter blev det inga mer rusdrycker för mig. Jag var verkligen fri, och sedan dess har det gått 23 år och jag är alltjämt lyckligt fri från all rusdrycks- och ölbegär. Tack Jesus :)

När jag evangeliserade på ett torg i Borås, kom en rasande stor man med knyten näve fram till mig, röd i ansiktet och redo att slå ned mig. Jag blundade, lade en hand på hans axel och bad (samtidigt funderande jag hur bäst falla), när jag öppnade ögonen var handen inte längre knyten, mannen hade tårar i ögonen...

Anette min fru har också erfarit mäktiga Gudsunder:
Jag (Anette) kan vittna om hur Gud helat mig i ryggen. Jag hade skolios, dvs en S-formad rygg. Jag jobbade i kök i ungdomen ett tag där det var rätt tunga lyft. Fick väldigt ont i ryggen, men en kompis la handen på mig och bad att Jesus skulle hela min rygg. Då kände jag en varm ström gå genom ryggen och jag var jättebra i ryggen efter detta, men skoliosen var kvar. Flera år senare fick jag förbön för skoliosen och då skedde ett mirakel. Jag blev rak i ryggen och hela 2,5 cm längre, så i mitt pass står det nu att jag är 172 cm lång och inte 170 cm som jag alltid tidigare varit i vuxen ålder. Och det håller fortfarande eftersom jag vid ett tillfälle förnyade passet och då var jag fortfarande 172 cm. Nu bär jag ibland t ex tunga kassar när vi handlat.

När jag gick på Bibelskola i USA fick jag extremt ont i mellangärdet, ena sidan. Det kunde ha varit blindtarmsinfektion eller annat allvarligt. Vi läste just då om Guds helande, och vi hade inte råd (tyckte jag) att åka till sjukhuset (vilket man självfallet borde gjort), och jag bad till Gud, läste en bok om Guds löften om helande. Peter var jätteorolig, men jag ville tro och vänta in bönesvar. Jag fick också förbön på Bibelskolan, och ett antal dagar senare var jag fullständigt helad och fri från all smärta.

Ytterligare ett (av många) Gudsingripanden både jag och Anette varit med om är då vi missionerade i ett team i norra Indien, hundratals hinduer konverterade till kristendomen då de hörde evangeliet och såg helandeundren. Vi fick höra från lokala kristna att ortens hindupräster blev rasande och tog gemensamt beslutet att döda hela teamet, detta var långt ute i landsbygden och de hade dödat kristna där förut. Vi bad intensivt och fick alla Jesu övernaturliga frid, och vi fortsatte missionera och klarade oss...

Största undret av alla under är självfallet Jesus och Hans givna frälsning, att få bli frälst och fri med evigt liv i Himlen. Viktigaste är därför att först och främst söka "Givaren" av välsignelserna och inte välsignelserna i sig, dvs ta emot Jesus, hans frälsning och därefter andliga gemenskapen med Herren, att bevara 1:a kärleken till Jesus och söka vara Honom lydig såsom en sann Jesu lärjunge. All ära, tacksägelse, pris och tillbedjan endast till Gud Fadern och Jesus Kristus, amen.

P.S! Vittnesbörd om Guds helandemirakler och övriga Gudsingripanden till välsignelse, beskydd osv är viktiga, det är trosstärkande. Sedan kan man inte, enligt min åsikt, ha färdiga mallar och supersäkra metoder för att ta emot dessa mirakler, det är alltjämnt Gud som utför helandet i enlighet med sin egen vilja och beslut, vi kan alltså inte ”styra” Gud och vi kan heller inte garantera eller lova helande till dem vi ber för…Men, däremot finns i Bibeln råd och vägledning, Guds löften om helande, befrielse och god hälsa. Löften som kan tas emot som bönesvar om vi följer Guds givna villkor, såsom en aktiv tro, ett helöverlåtet kristet liv i sann Jesu efterföljelse eller åtminstone en helhjärtad vilja att följa Herren och Hans Ord. Och att framförallt ha en ödmjuk och tacksam inställning och attityd till Gud, att ge Jesus All ära och pris för helandet. Sedan botar Herren också icke-troende, som uppenbarligen inte ännu följer Herren, men då är det Gud som sträcker ut sin hand till dem för att de ska överlåta sig och tro, så agerade Jesus och apostlarna.

Ytterligare: De sekulära och icke-troende kommer reagera olika inför sådana här vittnesbörd om Guds helandemirakler; en del kommer förneka aggressivt och försöka hitta bortförklaringar, detta får bara inte vara sant för dem eftersom det skulle innebära ett logiskt slut för deras uppror gentemot Gud och ett omedelbart förståndsmässigt och moraliskt krav på omvändelse och tro, vilket de inte vill eftersom de alltjämnt älskar synden och mörkret och vill fly från Ljuset och sanningen. Men, så finns det icke-troende som ser Guds enorma kärlek och nåd i dessa vittnesbörd, de är ofta lidande och trötta på jordelivets elände och längtar efter sant liv från Jesus, längtar efter frälsning och hopp om en evighet i Himlen. Käre vän, vittna frimodigt om helandeundren du tagit emot från Gud, det är Guds vilja och till stor välsignelse för många, både för kristna och icke-troende.

P.S igen! "DOKUMENTERADE MIRAKLER!" En bok av Micael Grenholm som överraskar, jag trodde boken innehöll enbart just vetenskapligt dokumenterade mirakler, det finns rikligt, men så har författaren levererat en närmast akademisk avhandling som utgår från vetenskapliga premisser, och dessutom blundar han inte alls för ateismens och naturalismens kritiska motargument, tvärtom Micael kastar sig in oförskräckt rakt in i detta Gudsförnekande "getingbo" och kommer segrande ur striden, oskadd...Jag själv är ju f.d akademiker och märker hur ärligt och gediget han utfört sitt arbete, nej, boken är inte svårläst, den är pedagogisk och underhållande. Rekommenderar boken till både troende och skeptiker, ja även till den mest omöjliga ateistiska Gudsförnekaren. Här en länk till vittnesbörd om mirakulösa helanden, från boken: https://dokumenterademirakler.se/category/tillfrisknanden/

Kommentera

Publiceras ej